Veřejný závazek
POSLÁNÍ
Posláním Terénní služby Domino je vyhledávat a kontaktovat osoby bez přístřeší nebo v sociálních problémech směřující k bezdomovectví.
Vytváříme vztah na bázi důvěry a svobody.
Situaci našich klientů na základě naší spolupráce stabilizujeme, hledáme nové cesty na základě potřeb klientů, minimalizujeme rizika bezdomovectví.
Přispíváme k lepšímu soužití mezi klienty a širokou veřejností.
CÍLOVÁ SKUPINA
Službu poskytujeme těmto osobám ve věku od 18let
- osoby bez přístřeší nebo v nevyhovujícím bydlení (ulice, provizorní přístřešky, squaty, vybydlené domy)
- osoby na ubytovnách, které mají ekonomické problémy, potíže se závislostí, nebo jiné sociální problémy
- osoby, které využívají služeb denních center a nocleháren
- osoby, žijící v bytech, kterým hrozí ztráta bydlení
Kritéria pro neposkytnutí služby
- zájemce žádá o sociální službu, kterou Terénní služba neposkytuje
- uživatel porušil „Pravidla pro spolupráci Terénní služby“ a trvá stanovená doba, v níž nemůže žádat o opětovné poskytnutí služby
- neposkytujeme službu osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje akutní lékařskou péči ve zdravotnickém zařízení. Pokud zájemci nemůže být poskytnuta sociální služba z těchto důvodu, je mu na jeho přání zprostředkována lékařská pomoc
CÍL SLUŽBY
-
vyhledávat a kontaktovat osoby, které se ocitly v obtížné životní situaci a spadají do cílové skupiny
-
předcházet jejich sociálnímu vyloučení a pomáhat v návratu zpět do běžného života společnosti
Kroky k dosažení cíle
- kontaktování osob bez přístřeší v místech jejich pobytu a nabídka pomoci a spolupráce při řešení jejich situace
- zprostředkování další návazné sociální služby (NDC, N, SR)
- zprostředkování možnosti výměny šatstva
- zprostředkování možnosti provedení osobní hygieny
- pomoc při vyřízení osobních dokladů
- pomoc při zajištění finančních prostředků (zejména dávek pomoci v hmotné nouzi)
- pomoc při sepisování dokumentů
- pomoc při zprostředkování kontaktu s rodinou nebo jinými blízkými osobami
- podpora při získávání a znovunabytí pracovních, osobních a sociálních schopností a dovedností
- doprovod na úřady, instituce (soud, ÚP, SO)
- doprovod do zdravotnického zařízení
ZÁSADY SLUŽBY
- Důvěra - základem práce je vybudování vzájemné důvěry v rovině mezi pracovníkem a klientem a také mezi pracovníky navzájem.
- Důstojnost - je důležitou součástí naší služby. Každý člověk je jedinečný a zaslouží si naši úctu. Proto s lidmi jednáme slušně, respektujeme situace, potřeby klienta, jeho názory, nevnucujeme se, respektujeme odmítnutí i špatná rozhodnutí klienta. Zachováváme diskrétnost.
- Svobodná volba - každý klient si v konkrétní situaci sám volí způsob řešení své situace, v rámci pravidel naší služby. Pracovníci uživateli navrhují nebo doporučují možná řešení s tím, že jej upozorní na případné důsledky jeho rozhodnutí.
- Samostatnost - podporujeme klienta v samostatnosti a soběstačnosti. To, co může klient služby během poskytování sociální služby zvládnout z vlastní iniciativy a svým vlastním přičiněním, to neděláme za něj.
PROVOZNÍ DOBA
Pondělí až pátek: 7 – 15 hod.
Sobota, neděle, svátky nepracujeme.
Kontaktní místo:
Rožnov pod Radhoštěm: Úterý od 11:00 do 12:00 - na parkovišti před budovou Charity Pivovarská 2190
Valašské Meziříčí: Pondělí – Pátek od 07:00 do 09:00 - kancelář Zámecká 921
Kontakty:
Jaroslav Došek - vedoucí služby
kontakt: 733 741 678, e-mail: jaroslav.dosek@valmez.charita.cz
Bc. Kateřina Pekárková – terénní sociální pracovník
kontakt: 730 578 289, e-mail: katerina.pekarkova@valmez.charita.cz
Valentyn Aleksyeyevets - terénní pracovník v sociálních službách
kontakt: 737 475 826 , e-mail: valentyn.aleksejevets@valmez.charita.cz
Milan Goláň - terénní pracovník v sociálních službách
kontakt: 737 401 368, e-mail: milan.golan@valmez.charita.cz